In Winsum aangekomen was het eventjes zoeken waar we moesten korfballen. Het was een prachtig nieuw korfbalveld (kunstgras).

Al in de 1e minuut scoorde Jens met een uitstartbal. Met een klein kansje van onder de korf maakte Roan er 0-2 van. Direct daarna scoorde Winsum met een afstandsschot. Jens maakte er 1-3 van door een lange pass van Roan. Grietsje had een mooi afstandsschot maar die werd helaas afgekeurd door de scheidsrechter. Femke scoorde met een lange afstandsschot, Maaike met een doorbraak. Toen had de tegenpartij een vrije bal: 2-5. Stella maakte er 2-6 van met een mooie doorbraak en Femke benutte een strafworp: 2-7.

Na de pauze ging het maar door met de punten. Er was een goede samenwerking. Marije, Jens, Stella, Joelle, Maaike scoorden achter elkaar. Toen kreeg Grietsje de bal pijnlijk tegen de vingers. Gelukkig kon ze doorspelen, we hadden geen reserve. Stella had nog een doorbraakbal en Femke maakte met een strafworp er uiteindelijk 2-14 van.

Mooi begin van de competitie!