Zaterdag  8 maart stond voor It Fean de laatste zaalwedstijd op het programma tegen de Granaet uit Dokkum.  Voor beide ploegen stond er niks meer op het spel en kon er kon daarom vrijuit gekorfbald worden.

De EXPERT- formatie  kwam goed uit de startblokken en scoorde direct de 1-0. Granaet scoorde ook direct ui t de eerste aanval en zo kwam de stand op 1-1. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en lieten elkaar vrijuit spelen. Dit was ook terug te zien in de score er werd om en om gescoord. Net voor rust wist It Fean toch op twee doelpunten verschil te komen en zo was de ruststand 8-6.

De tweede helft was het de Granaet die als eerste scoorde en kwam op 8-7. Hierna misschien wel het mooiste doelpunt van de wedstrijd het was Jacob Bron die met een afstandschot  van ver een doelpunt maakte zonder dat de bal de korf raakte, 9-7. It Fean leek af te gaan op de overwinning maar door enkele persoonlijke fouten liet It Fean de tegenstander dichterbij komen en zo werd het 10-10. It Fean scoorde in de laatste minuut nog de 11-10. Maar het was de Granaet die toch nog in de laatste seconden de gelijkmaker wist te scoren, 11-11.

It Fean heeft een zeer goed zaalseizoen gespeeld en heeft op de 1stepositie gestaan op de ranglijst. Maar uiteindelijk heeft de jonge selectie het niet vol weten te houden en is uiteindelijk als 3degeeindigd, nog een prima prestatie. Volgende week wordt er weer gestart met het veldseizoen, hier staat It Fean er ook goed voor en zal er alles aan doen om zo hoog mogelijk te eindigen.

De eerste competitie wedstrijd staat voor 22 maart op het programma. It Fean neemt het dan thuis op tegen Kios’45 uit Sibculo. Tot dan!