Zaterdag 8 februari hadden we een uitwedstrijd tegen Drachten (Van der Wiel D2).

In de eerste helft waren Stella en Maaike reserve. Eline, Femke, Jens en Klaas begonnen aan de aanvallende kant. Roan, Marije, Joëlle en Grietje begonnen aan de verdedigende kant.

Drachten begon de aanval. Het was een goede aanval, echter zonder doelpunt. Er waren in de eerste helft mooie aanvallen en snel spel, van beide partijen. Van It Fean kwamen o.a. van Femke en Jens goede aanvallen.

It Fean - Van der Wiel:

• Na 10 minuten scoorde Jens met een strafworp, 1-0
  • Na 14 minuten scoorde Drachten een punt, 1-1
  • Vlak daarna scoorde Marije met een inloopbal, aangeworpen door Joëlle, 2-1
  • Na 20 minuten scoorde Joëlle met een afstandsworp, 3-1
  • Met nog geen 3 minuten te gaan scoorde Drachten met een vrije worp, 3-2
  • Vrijwel meteen daarop scoorde Marije met een strafworp, 4-2
  • Na nog een aangooibal door Joëlle en een worp door Grietje die helaas mislukte, was de eerste helft voorbij.

In de 2e helft waren Klaas en Eline reserve. Ook de 2e helft begon snel en met mooie aanvallen. Deze leidden echter voor geen van beide partijen tot een doelpunt.

• Na 9 minuten scoorde Drachten, 4-3
  • Vrijwel meteen daarop scoorde Jens met een inloopbal, aangeworpen door Femke, 5-3
  • Drachten kreeg even daarna een strafworp, scoorde echter niet.
  • Na 11 minuten had Stella een mooie kans om te schieten met een vrije worp. De bal stuiterde op de bovenkant van de korf, maar ging niet door de korf.
  • Met nog ruim 13 minuten te spelen scoorde Femke een punt door een aangeefbal van Jens, 6-3
  • Na 15 minuten kwam een goede aanval van Drachten, 6-4
  • Bijna meteen daarna scoorde Marije met een inloopbal. Blijkbaar waren er spelregels overtreden, want de scheidsrechter keurde het doelpunt af.
  • Na 16 minuten scoorde Grietje. Dit was een spannend doelpunt: de bal draaide een paar rondjes op de bovenkant van de korf, voordat ‘ie besloot er toch maar door te gaan, 7-4
  • De 2e poging van Grietje om nog een doelpunt in de wacht te slepen mislukte.
  • Met nog bijna 4 minuten te gaan, scoorde Drachten, 7-5
  • Bijna direct daarop scoorde Joëlle, 8-5
  • In de laatste minuut was het weer Joëlle, die scoorde, 9-5

Samenvattend:
Het was een leuke wedstrijd om te zien. De partijen waren aan elkaar gewaagd. Er waren veel mooie aanvalsmomenten, van beide kanten. It Fean had wat meer geluk dat de aanvallen beloond werden met een doelpunt.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer