Zaterdag 8 februari stond de wedstrijd It Fean tegen Achilles op het programma. Dat deze ploegen aan elkaar gewaagd waren, is een ding wat zeker is. Voorgaand duel werd met één doelpunt verschil gewonnen door Achilles. Dit keer was het It Fean, welke met één doelpuntverschil, de punten mee naar huis nam. Door deze overwinning heeft It Fean een tweede plek weten te bemachtigen.

De wedstrijd werd dit keer niet gespeeld in de Suventohal. De hal was gedurende de dag bezet met andere sportactiviteiten, waardoor er uitgeweken moest worden naar de sporthal van het buurtdorp Opende. De wedstrijd begon voortvarend voor It Fean. De EXPERT-formatie wist middels mooi uitgespeelde aanvallen eenvoudig uit te lopen naar een comfortabele 7-3 voorsprong met rust.

Het gat werd na rust zelfs nog groter toen Hilliena Zandstra de 8-3 aantekende op het scorebord. Een gespeelde wedstrijd leek het te zijn, niets was minder waar. Aanvallen leidden tot kansen welke niet werden afgerond. Aan de zijde van Achilles begonnen aanvallen beter te lopen en zo wist de ploeg uit Almelo gedurende de tweede helft op een 9-8 voorsprong te komen. Zo was er een kwartier voor einde toch nog sprake van een wedstrijd. It Fean bleef in deze fase geduldig naar een kansen zoeken en met succes kansen werden nu wel afgerond waardoor It Fean er met een nipte 11-10 vandoor ging met de punten.

Door het verlies van Flamingo’s tegen Harkema en het verlies van Invicta tegen de Granaet, heeft It Fean met deze overwinning een tweede plaats weten te bemachtigen in poule 3A.
Op 1 maart speelt It Fean uit tegen Invicta in de van der Bijhal te Kollum om 14:20.