Zaterdag 25 Januari stond de wedstrijd It Fean 2 – Flamingo’s 2 op papier, voor beide teams een belangrijke wedstrijd. Door deze wedstrijd te winnen zou het gat met de nummer 1 weer een stapje kleiner worden, dus It Fean begon deze wedstrijd dan ook geconcentreerd.

Na 3 min werd de stand op 1-0 gezet door een afstand schot van Marc, maar ook Flamingo’s wist de korf te vinden en zette de stand na 6 min. spelen op een 1-2 voorsprong. Hierna ging de score gelijk op. Flamingo’s wist tot aan de pauze de voorsprong te houden en zo te rusten met een 5-7 voorsprong.

In de pauze werd benadrukt als eerste te gaan scoren in de tweede helft en het gat dicht te maken en daarna uit te lopen. Het was ook It Fean die na 5 min. spelen door een afstandschot van Marc op 6-7 kwam. Hierna was het It Fean die de nekslag kreeg door twee strafworpen te missen en een vrijbal tegen te krijgen en zo wist Flamingo’s uit te lopen naar een voorsprong van 6-11. Pas in de 18e min. wist Henk weer de korf te vinden doormiddel van een strafworp, maar de achterstand was al te groot en de verdediging van Flamingo’s te goed. Dus zo werd er door It Fean nog maar 1 keer gescoord en werd er afgefloten met een uitslag van 8-12.

Na deze nederlaag wist It Fean dat de kans op aansluiting voor plekje 1 in de poule vrij klein was, maar desondanks ging It Fean toch op 1 februari in de vroege ochten richting Emmen om hier te strijden tegen EKC 2000. Voor EKC zou dit een belangrijke wedstrijd zijn om dicht bij de nummer 1 te blijven, dus begonnen beide teams aan de wedstrijd. Maar alleen was het EKC die in een sterkere vorm begon en wist na 10 min. spelen al op een 6-1 voorsprong te komen. Hierna was It Fean wakker geschut en wist binnen 5 min. 3 keer de korf te vinden Dit was alleen niet genoeg, het was dan ook EKC die van afstand de korf nog wist te vinden en de stand op 8-4 zetten. Hierna was It Fean in een sterkere maat en wist dan ook met een stand van 10-8 de rust in te gaan.

In de pauze werdt benadrukt dat er nog niks was verloren en dat wij het gaat dicht moesten maken. Zo kwam It Fean dan ook sterker uit de kleedkamer en wist na 6 min. spelen op een 10-12 voorsprong te komen. Hierna werd het een spannende strijd. Beide teams wisten om en om te scoren maar EKC kon na 25 min. het gaat weer dicht maken. Met 14-14 op het scoren bord kreeg It Fean nog een vrije bal mee, deze werd gemist en zo wist EKC dan ook uit te lopen in de laatste 5 min. naar een 16-14 eindstand,

It Fean heeft hard gestreden, maar wist de punten niet mee naar huis te nemen.

Volgende week zal It Fean 2 strijden tegen Sparta 3. Deze wedstrijd wordt gespeeld in De Veste in Opende om 17.30.