Afgelopen zaterdag stonde de streekderby It Fean 1 – Flamingo’s 1 op het programma. Op papier beloofde het een spannende wedstrijd te worden. It Fean stond voorafgaand aan dit duel met 14 punten op een gedeelde eerste plaats met Invicta. De Flamingo’s hadden uit hetzelfde aantal wedstrijden 11 punten weten te behalen. Wilden de Flamingo’s mee willen strijden voor het kampioenschap dan moest er worden gewonnen.

It Fean begon sterk aan de wedstrijd. Door kort achtereenvolgens driemaal op rij te scoren. Helaas voor de Feansters, wisten de Flamingo’s snel aansluiting te vinden door binnen 2 minuten eveneens driemaal op rij te scoren. In de hierop volgende fase was de EXPERT-Formatie beduidend sterker. Aanvallen liepen goed en over alle schijven kon worden gescoord. Door slordig opgezette aanvallen aan de zijde van de Flamingo’s kon het It Fean relatief eenvoudig uitlopen naar een 10-6 ruststand.
Na rust werd aan de zijde van Flamingo’s Herman Pilat vervangen door Menno Schaafsma. Dit resulteerde in rustiger spelbeeld aan de zijde van de Flamingo’s. Door stagnerende aanvallen van it Fean konden de Flamingo’s uitlopen naar een 11-13 voorsprong. It Fean verzuimde strafworpen te verzilveren waardoor de Flamingo’s het voortouw kon blijven nemen. Met nog 2 minuten op de klok werd aan beide zijden nog volop gescoord. It Fean was niet bij machte om het gat te dichten. Bij de stand van 15-16 klonk het eindsignaal.
Door het verlies van Invicta op EKC 2000 blijft it Fean haar gedeelde koppositie behouden. Volgende week speelt it Fean uit in Emmen om 18:10 tegen EKC 2000.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer