Zaterdag 18 januari was de derby tegen Harkema aan de beurt. Door de winst van vorige week op de koploper, was It Fean gebrand om ook de derby te winnen.
In de voorbespreking werd gezegd dat iedereen elk duel aan moest gaan en vanaf de eerste minuut scherp zijn. Bij winst waren we weer een stapje dichterbij de koploper.

Beide teams moesten in de begin fase van de wedstrijd op gang komen, de eerste goal kwam dan ook niet heel snel. Het was Daisy die een vrije bal benutte en de score opende. Een paar minuten later was het ook raak bij Harkema. It Fean was de betere partij, de aanvallen waren goed en de verdediging hield goed stand. Toch konden de spelers de korf moeilijk vinden. Tot dat het rust signaal viel, liepen beide teams gelijk op, ze scoorden om en om. De rust werd in gegaan met een stand van 4-5.

Na de rust begon It Fean beter aan de wedstrijd, de eerste 10 minuten van de tweede helft waren beslissend. Door een aantal afstandschoten liep It Fean al snel uit op Harkema. De doelpunten vielen sneller en verdedigend werd er bijna niks weggegeven.  4-10 stond op het scorebord, toen ook Harkema de korf nog wist te vinden. De wedstrijd was al gespeeld, beide teams scoorden nog één keer. De eindstand was dan ook 6-11.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer