Afgelopen zaterdag moest de F2 pas om 17.10uur spelen in Grou.

Zonder Baukje Bosma en Peter Koopstra ging het team met invalcoach Henk de Vries voor een goed resultaat en veel plezier aan de wedstrijd beginnen.

De vorige wedstrijd tegen Mid Fryslan was met 16-0 verloren.

We begonnen met Wieteke, Jeska, Tim en Karst in het veld en op de bank Marit en Anne Jorn. Elke 10 minuten wisselen natuurlijk zodat alle spelers lekker aan spelen toekomen.

Het begin van de wedstrijd was veelbelovend. We gingen lekker fel van start en kwamen enkele keren gevaarlijk diht bij een doelpunt. Pas in de 5e minuut vielen de eerste doelpunten. Na de 1-0 was het Jeska die met een mooi afstandschot de stand op 1-1 bracht. Direct hierna werd het 2-1 maar weer kregen we enkele kansen op de 2-2. Helaas konden we die net niet benutten. Vlak voor de 10 minuten wissel werd het nog 3-1.

Het tweede deel van de eerste helft hadden we het wat moelijker. Mid Fryslan ging op de doorbraak spelen en we wisten niet goed hoe we dat moesten verdedigen. Daar kunnen we dan weer mooi op gaan trainen zodat ook dat weer beter wordt.

It Fean kraag minder kansen en bij rust was het 6-1.

Na rust kon Mid Fryslan nog een fysiek sterke en grote speelster in het veld brengen. In de eerste helft had 1 jongen al 4 van de 6 gescoord en met de hulp van de ze speelster kreeg It Fean geen grip meer op de wedstrijd. We kwamen nog zelden bij de korf van de tegenstander. Toch bleven we heel erg ons best doen en dat resulteerde in enkele goede verdedigende acties. Toch was het Mid Fryslan wat doorstoomde naar uiteindelijk 20-1 waarbij 1 jongentje zeker 12 a 13 doelpunten scoorde.  Deze konden we niet afstoppen. Zonder hem was er een heel aardige wedstrijd ontstaan.

Toch gingen de spelers allemaal met een glimlach onder de douche. Volgende week nieuwe kansen tegen Harich F1. Gezien de stand maken we daar kans.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7