De Expert -formatie startte dit nieuwe jaar de wedstrijd tegen Elko/SCC uit Elim. In de vorige ontmoeting was wel gebleken dat beide ploegen aan elkaar waren gewaagd. In deze wedstrijd bleek ook al snel weer dat dit nu het geval was.

Het aanwezige publiek kreeg dus nu ook weer een prachtige en een in het begin gelijk opgaande strijd te zie, maar door het goede collectieve spel van de Expert formatie bleven de 2 punten toch in Surhuisterveen en moest Elko/SCC met lege handen huiswaarts.

It Fean had goed verzorgd spel en wist gebruik te maken van de zwakke punten van Elko/SCC. Verdedigend was It Fean niet scherp en het lukte Elko/SCC om de aansluiting te houden tot aan de rust. De ruststand was dan ook 11-10. In de rust werd er nogmaals door de trainer op gewezen dat er verdedigend een tandje bij moest worden geschakeld en dat het aanvallend nog wel iets scherper mocht, deze woorden werden dan ook goed opgenomen en werden ook gelijk in daden omgezet, met een zeer sterk begin van de tweede helft, er werd gelijk een gat geslagen van drie doelpunten.

Elko/SCC zag daarna nog eenmaal de kans om het gat van drie doelpunten te verkleinen, maar daarna was het toch It Fean die via onder andere Johan Zijlstra, die een prachtige inloopbal uiteindelijk nog met een hand wist te verzilveren, om de wedstrijd in alle rust uit te spelen.

Door dat de concurentie punten liet liggen staat It Fean nu gedeeld met Invicta boven aan in de derde klasse A
Volgende week speelt It Fean tegen Harkema om 20.25 uur in de Fûgelkamp te Harkema.

Johan 'de hand van God' Zijlstra