Na een lange dag wachten moest It Fean 2 om 20.45! aantreden tegen Sparta (ze)3. Na van de week getraind te hebben op het achter verdedigen begon It Fean aan de wedstrijd met in de aanval Marc, Remco, Sanne en Meike en in verdediging Johan, Lubbert Jan, Daisy en Ellen.

Sparta begon de wedstrijd met korte maar krachtige aanvallen maar zonder resultaat. Daarentegen deed It Fean hetzelfde en wist door het achter verdedigen pas na 9 minuten de korf te vinden. Kort hierna deed Sparta hetzelfde en zette hiermee de stand op 1-1.

Hierna was het de beurt aan It Fean: het waren Lubbert Jan, Marc en Daisy die de score naar een 1-4 voorsprong brachten. Hierna werd er om en om gescoord tot een voorsprong van 4-7 voor It Fean.

In de rust werd benadrukt zo door te gaan, lange aanvallen opzetten en de rust te bewaren en de juiste mensen in hun positie te brengen.

Kort na de rust wist Sparta de korf te vinden via een afstandsschot. Vanaf dit moment kwam er een periode van 22 minuten aanvallen voor het aanvalsvak van Marc. Na 9 minuten wist Marc via een doorbraak een strafworp te creëren en in de 25e minuut nog een afstandsschot te scoren. Hierna werd het verdedigingsvak afgelost van 22 minuten verdedigen (goed werk geleverd!!!). Kort daarna wist Daisy tot schot te komen, maar ook Sparta wist van afstand te scoren en zo kwam de stand op 6-10.

Vanaf dit moment was het nog 3 minuten spelen, met lange aanvallen wist Marc de stand op 6-11 te brengen en zo kon It Fean uitgerust naar huis met 2 punten.

Volgende week zal It Fean het opnemen tegen de nummer 8 van de poule: Invicta 2.

Scores: Marc (4) Lubbert Jan, Daisy (2) Meike, Sanne en Remco.