Zaterdag 7 december stond voor it Fean 1 de uitwedstrijd tegen Achilles 1 afkomstig uit Almelo op het programma. Op papier was it Fean favoriet, doordat zij uit vier wedstrijden zes punten hadden weten te behalen en hiermee een op een gedeelde eerste plek stond. Achilles had uit het zelfde aantal wedstrijden slechts twee punten weten te behalen en bivakkeerde hiermee in de onderste regionen van poule 3A.

Achilles begon sterk aan de wedstrijd en zette in de eerste minuut de 1-0 op het scorebord door een doorbraak. It Fean kwam al snel met een antwoord doormiddel van een afstandsschot. Op papier was het verschil groot, op het veld was dit niet te zien. Achilles wist te profiteren van het matige spel van it Fean. En kon hierdoor halverwege de eerste helft uitlopen tot een 6-4 voorsprong. Het was alsof it Fean maar niet uit de startblokken kwam. Kort voor rust wist de EXPERT-formatie de achterstand om te buigen in een geringe voorsprong. Met de stand van 7-8 werd er gerust.

Na de rust wist it Fean Achilles maar niet van zich af te schudden. Halverwege de tweede helft bedroeg de stand 10-11. Hierna begon it Fean aan een betere fase. Door beter aanvalsspel kon de nipte voorsprong verder worden uitgebouwd tot een 11-14. Hiermee leek it Fean de wedstrijd in handen te hebben, maar Achilles gaf zich nog niet gewonnen en wist het gat te verkleinen door het verzilveren van een strafworp. Met nog zeven minuten op de klok wist Achilles wederom te profiteren van persoonlijke fouten aan de zijde van it Fean, waardoor de stand één minuut voor het eindsignaal 17-15 bedroeg. In de slotseconden wist it Fean het verschil te verkleinen door nog eenmaal te scoren. Hiermee bedroeg de eindstand 17-16 in het voordeel van Achilles. It Fean heeft hiermee dure punten verspeeld en heeft haar eerste plek hierdoor ingeruild voor een 3 de positie op de ranglijst.

Volgende week speelt it Fean 1 thuis tegen Invicta om 19:20.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer