Na het verlies van vorige week was It Fean 2 gebrand om deze wedstrijd te winnen en vooral met een streekderby tegen Harkema realiseerden we ons dat we daarom vanaf minuut 1 scherp aan de wedstrijd moesten beginnen.

It Fean begon de wedstrijd redelijk goed, door goed spel in het aanvalsvak wist It Fean te scoren met een mooi afstandschot. Al gauw wist Harkema hier op te antwoorden en maakte er op het scorebord 1-1 van. In het begin van de 1e helft ging het steeds gelijk op met de doelpunten. Door het ongeconcentreerde spel van It Fean wist Harkema 2 strafworpen te verzilveren. De stand is nu 3-3. It Fean maakte vaart en wist uit te lopen met een paar afstandschoten van Daisy en Johan. Aan het einde van de eerste helft wist It Fean met een 8-5 voorsprong de rust in te gaan.

Na de pauze begon It Fean niet scherp aan de 2e helft Harkema wist gelijk al een doelpunt te maken waardoor Harkema alweer een stapje dichterbij kwam. It Fean ging gecontroleerd met hun kansen om en wist met een paar mooie aanvallen uit te lopen met 4 doelpunten verschil van Harkema. Dit was van korte duur, want Harkema ging als een speer en wist goed te scoren, waardoor de stand 11-10 was. It Fean voelde spanning en de vakken liepen even niet meer zoals in het begin van de wedstrijd, waardoor het scoorvermogen erg daalde. Bij Harkema ging het ook bergafwaarts, maar toch door hun doorzettingsvermogen wist harkema nog 1 doelpunt te maken. De stand was nu 11-11.

Met een gelijke stand eindigen was niet wat It Fean 2 in gedachten had en daardoor speelde It Fean het goed uit en wist nog een strafworp te bemachtigen. De strafworp werd gescoord en al gauw floot de scheids af en had it Fean de eerste 2 punten bemachtigd.