Je hebt nederlagen in verschillende soorten. De nipte, onterechte nederlaag, daar kun je lang buikpijn van hebben. Bij de andere, die je kilometers en dagenlang van te voren ziet aankomen, ga je zo snel mogelijk weer over tot de orde van de dag.

De 0-18 nederlaag van afgelopen zaterdag viel overduidelijk in de 2e categorie. De uitslag van Mid Fryslân F1 van vorige week liet al niet veel te raden over, informatie op de website maakte het plaatje compleet. Te voorspellen was dat It Fean F2 tegen een nederlaag zou aanlopen. De vraag was: hoe groot?
Vol goede moed werden Jeska, Marit, Tim, Anne Jorn het veld ingestuurd, Baukje begon op de bank. Vanuit de vorige wedstrijd hadden de spelers een paar opdrachten meegekregen: het gooien en vangen moest echt beter, ook het beter vrijlopen kon bijdragen aan beter spel. En blijf vooral zelf schieten. Verdedigend was het vorige week ook goed, hou dit vast. Maar blijf opletten, vooral in de omschakeling waren sommige spelers de weg wel eens kwijt.

Helaas, voordat er een minuut gespeeld was, lag de eerste bal er al in. En Mid Fryslan ging maar door. Een paar grotere en betere spelers maakten het verschil. Overspelen voor It Fean was er eigenlijk niet bij. Veel ballen werden onderschept of direct bij de tegenstanders in de handen gegooid.
Af en toe toch lichtpuntjes doordat goed verdedigd werd en ook daardoor doelpunten afgekeurd werden. Met de rust was het nog redelijk draaglijk: 0-6, na veel doelpunten in de 2e helft was het uiteindelijk 0-18 geworden.

Alle begin is moeilijk voor de jongste korfballertjes, de verschillen tussen de teams zijn soms erg groot. Eén speler kan dan al een enorm verschil maken.
Volgende week gewoon weer bij 0-0 beginnen en kijken hoe we het er tegen CSL F3 vanaf brengen. Zij verloren vorige week 14-0 van Mid Fryslan. Dus mogelijk volgende week een gelijke strijd. We gaan het zien.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7