Zaterdag was de eerste officiële krachtmeting voor It Fean F2. Voor bijna alle spelers de eerste competitie wedstrijd. Vorige week werd in een eerste (oefen-) wedstrijd met 8-1 gewonnen, scoren konden ze dus wel.

In de oefenwedstrijd was goed gespeeld. Er was al verrassend veel gescoord en ook het samenspel zag er goed uit. Onduidelijk was wat het niveau van de tegenstanders zou zijn in de competitie. Het verschil in 1e en 2e jaars F-spelers is vaak erg groot.

De tegenstander was LDODK F2, al snel bleek dat er flink niveau verschil aanwezig was. Het team van Baukje, Jeska, Anne Jorn, Tim en Marit was niet opgewassen tegen de thuisploeg. Het was duidelijk dat zij al wat meer ervaring hadden. Binnen een minuut was het al 1-0. Het antwoord van Anne Jorn was er snel: 1-1. Maar ook LDODK scoorde weer 1-2.
Toen na 5 minuten spelen de stand 1-3 was werd uit het spel van LDODK al duidelijk dat er vandaag voor It Fean geen eer te behalen was. Toch kon de rust met deze stand gehaald worden.
De tweede helft konden de Feansters het verdedigend nog lang vol houden. Echter tot eigen aanvallen kwam het nauwelijks. De ballen werden te vaak bij de tegenstanders in de handen gegooid, waarna de omschakeling na verdedigen te langzaam ging.
Sommige momenten was men verdedigend goed bij de les, andere momenten kreeg LDODK 3 doelkansen op een rij. Het was dan ook een wonder dat er in de 2e helft alleen in de laatste 3 minuten werd gescoord. Van 3-1 werd het uiteindelijk 7-1. Bij de strafworpen werd het 2-2.
Ondanks het tegenvallende resultaat was het een leuke wedstrijd en hebben de spelers en supporters genoten.
Volgende week spelen we thuis, om 9 uur tegen Mid Fryslan F1. Zij kunnen zeker doelpunten maken, ze wonnen dit weekend met 14-0. Maar wij gaan het hun zeker moeilijk maken.