De EXPERT-formatie uit Surhuisterveen moest afgelopen zaterdag aantreden tegen Elko uit Elim. Elko is geen onbekende voor It Fean en we wisten dat het niet zo maar een winst partij zou worden. Het 2 speelde ervoor aan, maar dat werd helaas aan de kant gezet door Elko 2. Het 1e team wist gelukkig wel te winnen 12 – 13 en heeft zo de eerste 2 punten binnen in de zaal.

Voor de wedstrijd aan zei coach Gerjan Gorter nog dat we ons eigen spel moesten spelen en dat vooral de eerste 15 min heel erg belangrijk waren deze wedstrijd. Achteraf bleek dat wel te kloppen en hebben de spelers daarnaar goed geluisterd, want het begin van de wedstrijd was volledig in handen van de EXPERT-formatie uit Surhuisterveen. Er werd minimaal een doelpunt gescoord per 2 minuten en dat resulteerde in een stand van 4-6 na 12 min korfbal. Daarna zakte de scherpte heel ver weg en werden er een legio aan kansen gemist. Gelukkig maar dat de verdediging redelijk goed stond, zodat er kon worden gerust met een voorsprong.

In de rust was het commentaar heel erg duidelijk. Er moest veel scherper worden afgerond en verdedigend geen persoonlijke fouten meer. Dat de voorsprong niet groter was dan 2 punten lag volledig aan de spelers van It Fean en niet aan die van Elko.
De tweede helft was niet veel beter, misschien voor de toeschouwers zelfs slechter dan de 1e helft. Weer werden er een legio aan kansen gemist. Elko kwam terug tot aan 7-7 en was op dat moment de bovenliggende partij. It Fean kon gelukkig nog wel gas bij geven en liepen uit naar 7-11 en dat bleek achteraf net genoeg om de overwinning binnen te halen: 12-13.

Volgende week is het thuis speeldag voor It Fean en is er een avondvullend programma vanaf 17.30 uur. Eerst het 3e en het 4e team van It Fean tegen DTS en daarna het 2e en 1e team tegen Harkema.
Dit belooft weer een spannende avond te worden.