Afgelopen zaterdag stond de eerste pot in de zaal voor It Fean 3 op het programma. Tegenstander CSL 3, met enkele spelers die vorig jaar nog keurig 1e klasse speelden.

In de aanval begonnen Henk, Jille, Eelkje en Grietje. De verdediging bestond uit Peter, Peter-Steffen, Petra en Jantina. Op de bank Margriet en Rutger, die eerder die dag had gewonnen in dezelfde zaal. Het scoreformulier zag er de eerste helft wat triest uit. Tot de 2-1 konden we nog meekomen, maar daarna liet CSL haar klasse zien door na weinig kansen vier keer op rij te scoren. Na de 6-2 gebeurde dit nogmaals en met 11-3 gingen we de rust in. Hierin zeiden we gewoon de wedstrijd uitspelen zonder blessures te forceren.
Rutger kwam erin voor Peter-Steffen, nadat die zijn heer de eerste helft had ‘afgemat’. Op het blaadje zag de score er nu heel anders uit. De tweede helft was duidelijk voor It Fean. Hierbij maakte Rutger aanvallend het verschil met twee doelpunten en een zeer goede indruk nalatend op zijn medespelers. Verdedigend zat het veel beter en dat vond CSL maar niks. Ondanks het verlies met 17-10, toch met een goed gevoel naar de volgende wedstrijd.
Score:Henk 3, Rutger en Eelkje 2, Petra, Peter-Steffen, en Jantina 1