Na een goed veldseizoen met mooie resultaten voor het tweede stond er afgelopen zaterdag de laatste belangrijke wedstrijd op het spel, met winst zou It Fean aansluiten bij Altijd kwiek en DFD voor de eerste plaats. Na het woord van coach Herman Brouwer begon It Fean sterk aan de wedstrijd en wist met mooie aanvallen veel kansen te creëren alleen werden deze niet genoeg verzilverd in goals en zo wist It Fean niet ver uit te lopen van Altijd Kwiek.

In de rust werd onder het genot van een bakje thee de laatste details door gesproken om in de tweede helft dezelfde lijn door te zetten en de kansen daar wel te verzilveren. Dit resulteerde in mooie aanvallen en zo wist It Fean uit te lopen van Altijd Kwiek, tot in de laatste minuut bleef It Fean strijden en wist zo de wedstrijd met een 13-7 overwinning af te sluiten.

It Fean eindigt het veldseizoen met 5 overwinning uit 6 wedstrijden en staat nu samen met DFD en Altijd Kwiek op een gedeelde eerste plaats. Dit geeft alle vertrouwen voor het tweede om nu eerst in de zaal net zo’n goed zaalseizoen te gaan spelen, en na het zaalseizoen door te gaan voor kampioenschap op het veld!

Via deze weg wil ik Rutmer Lettinga en Ariska Hoekstra nog bedanken voor hun bedrage en hoop hun snel weer terug te zien in de selectie.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7