Na de teleurstellende afloop van vorige week tegen DTS, welke na enkele minuten al in een staking was geëindigd, reisde het vlaggenschip van It Fean afgelopen zaterdag naar het zonnige Bolsward. Voor de EXPERT-formatie stond een belangrijke wedstrijd op het programma. Westergo, welke tot nu toe alle wedstrijden had gewonnen, stond bovenaan in de competitie. It Fean was dan ook gebrand op een overwinning om daarmee de koppositie over te kunnen nemen.

In het eerste kwartier van de wedstrijden werd duidelijk dat de ploegen aan elkaar waren gewaagd. Om en om werd er gescoord tot een stand van 5-5. Vervolgens brak er voor It Fean een sterkere periode aan. Aanvallend werden veel kansen gecreëerd en de verdediging kreeg steeds beter grip op het aanvalsspel van Westergo. Helaas vielen er niet veel goals, maar kon er toch met een stand van 6-8 in het voordeel van It Fean gerust worden.

In de rust gaf trainer Gerjan Gorter aan dat er voldoende kansen waren op de overwinning, maar dat er continu veel strijd moest worden getoond en dat we vooral in de verdediging goed gefocust moesten blijven. Meike Lettinga werd gelijk na de rust ingebracht voor de geblesseerde Anneke Tamsma. It Fean wist de voorsprong gelijk uit te breiden naar vier punten. Echter, Westergo liet zich niet zomaar gewonnen geven en wist vervolgens met veel strijdlust hun achterstand om te zetten naar een gelijke stand. In de laatste tien minuten kwam Westergo zelfs voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong (12-11). It Fean voelde de druk toenemen en zocht overhaast naar kansen om toch met de punten naar huis te kunnen gaan. Beide ploegen wisten nog éénmaal de korf te zoeken en zodoende was de eindstand na 70 minuten spelen 13-12 in het voordeel van Westergo. Een zuur verlies voor It Fean.

Volgende week zaterdag mag It Fean om 15.30 uur aantreden tegen HHV in Hollandscheveld. Ook dit beloofd een spannende pot te worden. Beide ploegen hebben namelijk één wedstrijd verloren en staan daarmee op gelijke stand in de competitie.