Afgelopen zaterdag moest het vlaggenschip van It Fean op een nat veld in Wijckel aantreden tegen DTG. Beide ploegen hadden een goede start in de competitie gemaakt en stonden met Westergo aan kop met 4 punten uit 2 wedstrijden. Met deze informatie en de onderlinge duels van afgelopen seizoen in het achterhoofd beloofde het een spannende partij te worden. Door het slechte weer waren beide ploegen niet op hun best en werd na een moeizame wedstrijd de overwinning binnen gesleept door de EXPERT-formatie It Fean.

De eerste 10 minuten wisten beide ploegen na moeizame aanvallen geen punten op het scorebord te zetten. Na 12 minuten opende het aanvalsvak via Jacob Bron en Margriet Helfrich de score. Dit vak kreeg snel een tegentreffer en dit bracht de stand op 1-2. Het daaropvolgende kwartier was doelpuntloos aan beide kanten. Een lage ruststand leken de ploegen op af te stevenen. Maar 5 minuten voor tijd wist It Fean nog even aan te zetten. Hillebrand Wiersma en Jannie Postma brachten de stand naar 1-5. Helaas scoorde DTG in het fluitsignaal voor de rust nog een afstandsschot en werd er gerust met een 2-5 stand.

In de rust hamerde trainer Gerjan Gorter erop zuiniger om te gaan met de bal en nog harder te werken in de zware weersomstandigheden. De 2e helft begon It Fean voortvarend door een snelle goal van Manon van der Veen. Vervolgens was het woord aan DTG. Door rustige aanvallen aan hun kant kropen ze 10 minuten voor tijd terug naar een 6-7 tussenstand. It Fean had hier een antwoord op door een afstandsschot van Marc de Vries, maar DTG bleef druk zetten en maakte 5 minuten voor tijd wederom de aansluitingstreffer. Door een strafworp kon it Fean nogmaals 2 punten voorsprong nemen. Tot de laatste seconde bleef het spannend. DTG maakte nog de 8-9, maar uiteindelijk trok It Fean aan het langste eind en gingen de punten na het eind signaal mee naar Surhuisterveen.