MW It Fean is afgelopen vrijdagavond 6 september aan de competitie begonnen en werd welkom geheten op de kaatsbaan/ijsbaan Nut en Nocht te Rinsumageest. “Nocht” had het hele team wel, de temperatuur was gezakt van ’s middags nog 28 graden naar ’s avonds rond de twintig graden en de (onweers) buien bleven uit.

In de aanval begonnen Henk de V, Jille, Gerda en Gelske. Hein, Thom, Tjitske en Gea mochten verdedigen. In de 1e fase van de wedstrijd werd er om en om gescoord van afstand (Henk 2x, Hein, Gea) en een doorbraak van Thom. Bij een tussenstand van 2-5 in het voordeel van It Fean wist de ploeg niet door te drukken en kwam WIK terug op 4-5. Hierna scoorde It Fean weer twee keer op rij, Jille een klein kansje onder de korf en Thom middels een doorbraak. Gea ging eruit (knie) en Corry kwam er vlak voor rust in.
Na de pauze schoot Tjitske van afstand nummer acht door de korf, 4-8. WIK probeerde aan te sluiten en scoorde ook van afstand. Hierna volgende een rustige fase waarin WIK van alles probeerde en It Fean de voorsprong kalm uitbreidde.
Door afstandschoten van Gerda, Gelske Thom en Hein liep It Fean uit naar 5-12. WIK scoorde nog tweemaal maar werd niet meer gevaarlijk.
Jille en Thom wisten nog te scoren van dichtbij en zo werd de eindstand 7-14 voor It Fean.
A.s. donderdag speelt de Midweek haar tweede wedstrijd thuis (in Boelenslaan); aanvang 19:30 tegen DOW/Wez Handich.