Vorige week zaterdag werd onder mooie omstandigheden de thuiswedstrijd tegen VDW-OLS afgewerkt. Een goede start van de nieuwe competitie was het resultaat.

Quick ’21 toernooi
Op zaterdag 24 augustus hebben we meegedaan aan het Quick 21 jeugdtoernooi. Het team is ten opzichte van vorig jaar grotendeels intact gebleven. De meiden zijn Baukje, Lisanne, Elisa, Femke en Eline. Bij de jongens spelen Arjan en Karst mee. Anne Jorn en Tim, en inmiddels ook Jesca, trainen nu wel wekelijks. Waarschijnlijk gaan zij vanaf de zaalcompetitie ook wedstrijden spelen.

Vorig jaar hebben we veel wedstrijden verloren. Als eerste jaars F-team vooral een leerjaar. Pas aan het eind kwamen de doelpunten en ook een paar overwinningen . Het was dus de vraag hoe we er dit jaar zouden staan.

Op de mooie zonnige dag konden we in een prachtige ambiance 3 wedstrijden spelen.
De eerste was tegen Flamingo’s F1. Vooral een jong team. In 2x10 minuten wisten we 5x te scoren. De tweede wedstrijd was tegen OKO F1, het ging al wat moeizamer, maar ook deze werd met 2-0 gewonnen.

En de laatste wedstrijd: iedereen was gespannen, zouden we alles winnen, dan wonnen we de beker !

Tegen V&V F1 kwamen we met 1-0 achter, gelukkig scoorden we snel tegen. Na de pauze scoorden we weer. Helaas wel in de verkeerde korf: 1-2 achter dus. Met veel strijd en inzet werd dit foutje weggepoetst. Uiteindelijk met 3-2 gewonnen.

Met een mooie beker en een vaantje gingen we tevreden naar huis. Een succesvolle start van de nieuwe competitie.

De doelpunten werden gescoord door: Eline 3, Elisa 3, Arjan en Lisanne elk 2
Bij de strafworpen werd gescoord door: Lisanne 2, Femke en Elisa elk 1.

It Fean F1 - VDW- OLS F1
Na de goede start wilden we dit ook doortrekken in de competitie. De tegenstander op ons tijdelijke sportpark Wettervlecke was VDW-OLS F1 uit Assen.

Vooral grotere jongens en meisjes, we leken al met 1-0 achter te staan bij hun aankomst.
Maar er werd goed gespeeld. Verdedigend waren we goed bij de les. De aanwijzingen om een beter moment te kiezen voor het schot werd beter opgevolgd. Het gooien kan nog wat sneller. Arjan scoorde in de 10e minuut van verre afstand. De wedstrijd ging heen en weer. Van beide kanten waren er kansen, waarbij It Fean toch wel meer recht op de overwinning had.

Het is duidelijk dat de spelers individueel en daarmee ook als team gegroeid zijn. Daarmee zijn we dit jaar mogelijk tot betere resultaten in staat. Komende week wordt er weer getraind met Henk, Catherina en Gelske. Volgende week gaan we de strijd aan tegen LDODK F2.

Bij de strafworpen wist Arjan ook nog een doelpunt te scoren.