Zaterdag 31 augustus werd de eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld. It Fean moest aantreden tegen KIOS '45. Na een lange reis kwam het vlaggenschip aan op een pittoresk sportveld in Sibculo.

De EXPERT-formatie, onder leiding van nieuwe trainer Gerjan Gorter, startte de wedstrijd goed met twee doelpunten van Hillebrand Wiersma. Hierna hielden de beide ploegen elkaar in evenwicht qua score. Vlak voor rust demareerde It Fean, waardoor Gorter's formatie comfortabel met 3- 7 kon rusten.

In de pauze hamerde de coach er op, dat we in het begin van de tweede helft de wedstrijd moesten beslissen. Dit lukte echter niet. It Fean kreeg snel een goal tegen en pas in de tiende minuut scoort Margriet Helfrich een klein kansje, waarna Anneke Tamsma en Niels van der Velde de stand snel op 4-10 wist te zetten. Het duurde even voordat Jacob Bron tweemaal van afstand de korf wist te vinden.

KIOS krabbelde met twee treffers nog een klein beetje terug, maar vlak daarop wist It Fean weer te scoren en was de wedstrijd definitief beslist. Vlak voor tijd kreeg een speler van KIOS rood. De ploeg uit Sibculo had geen wisselspelers op de bank, zodat It Fean in overtalsituatie de wedstrijd rustig kon uitspelen. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 7-16. Een goed begin voor zowel de spelers als de nieuwe trainer.

It Fean speelt zaterdag 6 september haar eerste thuiswedstrijd in Boelenslaan om 15.30 uur tegen Noveas.