Op 13 oktober wist It Fean 3 in een enerverende wedstrijd tegen DFD 4 aan het langste eind te trekken: de winst ging met 13-10 naar It Fean. Zou It Fean het seizoen beëindigen met een fraaie derde plaats, of zou men troosteloos bij de hekkesluiters horen.

Met de gedachte dat de jeugd de toekomst heeft (en omdat er veel spelers met het eerste en tweede team mee waren) ging It Fean de strijd aan, samen met Stanley en Rutger.
Het eerste aanvalsvak was een familie-aangelegenheid, maar ze speelden niet voor alleen voor de gezelligheid. Petra, Henk, Stanley en Gea deden wat ze moesten doen: scoren. Ze brachten It Fean in 3 minuten op een 2-0 voorsprong (2x Petra). Nadat DFD even tegenstribbelde, raakte Peter ook de korf (1-3). Daarna kwam er wat een moeizamere fase, het eerste aanvalsvak kreeg wel de kansen, maar maakt het niet af. Stanley brak weer de ban: 2-4. Na een moooie uitstarter van Jenko, wist Peter nu te scoren uit een strafworp. Deze was verdiend door Grietje.
Petra liet weer zien, waarom ze opgesteld was: het 7e doelpunt was voor haar. Met een duidelijke 4-7 ruststand gingen we de pauze in. Coach Margriet hoefde niet veel te corrigeren. Verdedigend stond het als een huis, DFD kreeg weinig kansen. Aanvallend moest gewoon doorgedrukt worden.
In de tweede helft liep het weer lekker door, met een serie van 4 doelpunten op rij van 5-9 naar 5-13 was de wedstrijd gespeeld. Rutger speelde voor Stanley, beide heren hebben een prima wedstrijd gespeeld. Margriet kwam erin voor Gea en pikte ook haar doelpuntje mee. De 2 late doelpunten voor DFD waren voor de statistieken.
Een mooie slotoverwinning, waarmee It Fean op een derde plaats is geeindigd. In de poule was DTS 3 duidelijk de sterkste. Door wisselende samenstelling van het 3e team, is wellicht niet het maximale resultaat bereikt, maar over het geheel genomen mogen we tevreden zijn.
Dit resultaat hebben we mede bereikt dankzij onze trainer. Hij heeft, mede dankzij de behaalde resultaten van afgelopen seizoen een fraaie transfer verdiend naar Wez Handich/DOW.
Doelpunten It Fean:
Petra, Peter, Jenko 3, Henk 2, Margriet en Stanley 1

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer
20 apr.10:15Harkema D1 - Boelenslaan / It Fean D1Meer
20 apr.10:30It Fean / Boelenslaan E1 - Wêz Warber en Fluch E2Meer
20 apr.11:30It Fean / Boelenslaan A2 - Drachten/Van der Wiel A3Meer
20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer