Zaterdag 11 mei was D-day voor de F1. Bij winst tegen Harkema was er nog kans op een kampioenschap. De eerste wedstrijd tegen Harkema was verloren met 4-0. In die wedstrijd hadden we erg veel moeite om de doorbraakacties te verdedigen. Afgelopen weken hebben we daar tijd aan besteed op de trainingen en het resltaat was vandaag te zien.

Na het beginsignaal van een uitstekend fluitende Jannie P (zonder twitter) onstspon zich een erg leuke wedstrijd waarbij de beide teams erg goed tegenstand aan elkaar konden geven. Aan beide kanten kleine kansjes waar het scoren wilde aan beide kanten nog niet lukken. Verdedigend deden we het dit keer erg goed. We keken goed wat onze tegenstander deed en dus konden we hun doorbraakacties goed verdedigen. Goed gedaan door onze toppertjes in spe. Bij rust was het 0-0 en hadden we nog goede hoop.

Vrij vlot na rust scoorde Harkema uit een bijna onmogelijk bal de 1-0 en al vrij vlot daarna werd het 2-0. Toch gingen we goed door maar het doelpunt bleef uit. Na de 3-0 voor Harkema scoorde Inge wel direct de 3-1. Een slotoffensief met enkele leuke kansen mocht niet meer baten en dus verloren we met 3-1.

Ondanks het verlies vandaag weer positieve zaken gezien door de coach. Ga zo door. Volgende week geen korfbal. Op 25 mei de slotwedstrijd in De Knipe tegen Kinea.