De thuiswedstrijd 2 weken geleden was één van de betere wedstrijden van It Fean F2. De overwinning van vorige week tegen LDODK smaakte naar meer. Zat er meer in het vat ?
Wat zou het deze week worden?

Vandaag was Luuk weer terug met zijn zwemdiploma op zak. Helaas was Lisanne verhinderd en was Arjan op het laatst moment ziek geworden. Daarnaast was er aanvulling in de vorm van Baukje. Voor haar zou het de eerste wedstrijd worden.
De thuiswedstrijd tegen Sparta hadden we goed gespeeld. Lang kon It Fean toen meekomen, er werd goed verdedigd. Dat zelfde spelbeeld zagen we nu ook, met name in de beginfase van deze uitwedstrijd. Het duurde tot de 15e minuut tot er gescoord werd door Sparta. Er werd dus erg goed verdedigd. Ook kreeg It Fean zelf kansen. Het spel ging heen en weer en was voor het publiek leuk om te zien. Met de pauze was het 3-0.
Dat er geen winst in zat, was toen wel duidelijk. Maar de kunst was om het spel te behouden. Lang ging het goed, de doelstelling werd al bijgesteld.. .niet meer doelpunten tegen krijgen dan in de thuiswedstrijd. Dit leek te lukken. Totdat Sparta 5x op rij mochten doelen, daar ging er logischerwijs 1 in. Dus toch weer 7-0.
Maar ook deze wedstrijd kunnen de spelers terugkijken op een beter spel. Baukje heeft een goede eerste wedstrijd gespeeld.
Volgende week zijn we vrij. Op11 mei nemen we het weer op tegen LDODK F6. Dan moeten we weer kunnen winnen. Als we compleet zijn en allemaal op ons eigen nivo spelen.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7