Op 'Koningsdag 2013' moesten we aantreden tegen LDODK F3. Na een teleurstellende nederlaag tegen Harkema in een midweeks inhaalduel, 4-0, een nieuwe uitdaging.

Thuis hadden we wat ongelukkig verloren met 3-2 en toen waren de teams redelijk gelijkwaardig. Ondanks de vakantieperiode was iedereen aanwezig. Al vrij snel in de wedstrijd bleek dat we beter begonnen dan bij Harkema uit. We onderschepten duidelijk meer ballen dan LDODK en kregen dan al snel een redelijk overwicht.
De verdiende 0-1 kwam dan ook op het bord via Marnick, een fraaie doorloopactie. Vrij snel hierna kwam LDODK op 1-1 maar daar was het Gemma die met een bal van grote afstand de stand op 1-2 bracht. In het laatste deel van de eerste helft gingen we goed door, maar kregen we het niet voor elkaar om te scoren.Bij rust: 1-2.
Na rust kwam LDODK al snel op 2-2 maar It Fean liet zich niet uit het veld slaan. We namen direct weer het initiatief in de wedstrijd en Jesle maakte met een fraai schot de 2-3.
Bij die stand begonnen we aan de laatste 10 minuten. It Fean drukte door en via Inge en Simone kwamen op 2-5 voor. Dit werd ook de eindstand. Een verdiende overwinning. Allemaal een prettige vakantie.