Wederom een nederlaag ... de zoveelste in een rij. En toch een goed gevoel na de wedstrijd. Hoe tegenstrijdig is dat ?

Bij afwezigheid van Lisa en Luuk, was de keus vandaag uit 4 dames en 2 heren. In de basis gestart met Elisa, Femke, Arjan en Karst begon It Fean verrassend goed. Lang balbezit en mogelijkheden om te scoren. Eigenlijk kwam Sparta er in de eerste minuten niet aan te pas. Blijkbaar had de speech van de coach na de teleurstellende wedstrijd van vorige week effect gehad. Er werd nu weer strijd geleverd, de spelers konden weer goed gooien en vangen. En ook het verdedigen ging weer een stuk beter. Na 10 minuten kwamen Lisanne en Eline erin. Ook zijn hadden hun draai weer snel gevonden. Het duurde tot de 18e minuut, voordat er gescoord werd. Uit onreglementair balbezit (afpakken), kon Sparta tot scoren komen. Even later, door een snelle uitbraak (even niet opletten door It Fean) was het 0-2. Op zich een prima stand voor de rust.

De tweede helft liet eigenlijk een vergelijkbaar beeld zien. It Fean bleef goed spelen, kreeg ook voldoende kansen, maar kwam niet tot scoren. Ook bij Sparta bleef het vervolg lang uit. Pas in de laatste 5 minuten vielen de doelpunten. Snelle uitbraken, enige onoplettendheid, door mogelijke vermoeidheid zorgde voor een geflatteerde uitslag: 0-7.
Bij de strafworpen stonden we helaas met 1-2 (doelpunt Lisanne) weer met lege handen.
Echter we konden terugkijken op de beste wedstrijd van ons seizoen, ondanks de uitslag werd er een prima prestatie geleverd.
Ook het enthousiaste supporteren van de ouders mag niet onvermeld blijven. Hartverwarmend !