Op 4 april startte de competitie voor de midweek spelers onder Siberische omstandigheden op het eigen veld. Invicta kwam op bezoek. Een niet onbekende tegenstander, twee eerdere ontmoetingen in het najaar 2012 hadden geleid tot royale overwinningen voor It Fean. Echter, qua samenstelling stond hier een heel ander team dan werd verwacht dus spannend……

Onze samenstelling is inmiddels ook veranderd, wij verwelkomen Annelies van der Veen en Gelske Pool. Een fijne aanvulling voor de midweek. Door (werk)omstandigheden hebben Jehannes Bottema en Henk de Vries helaas besloten (tijdelijk) niet te spelen waardoor de heren bezetting wat krapjes wordt. Prettig te weten dat Jille van Houten alle wedstrijden meespeelt en dat we altijd beroep op Jenko Geertsma en Peter Steffen Storm kunnen doen. Bedankt heren!

It Fean MW1 – Invicta MW 2: 4 april 2013
Gehuld in broeken, lange mouwen en hier en daar wat skikleding zijn we iets later dan gepland aan de wedstrijd begonnen. Dit omdat sommige spelers van Invicta nog in de wintersferen vertoefden en nog geen veldkorfbal op de agenda’s hadden. Gelukkig konden ze nog enkele spelers traceren die zich rondom Blauforlaat bevonden; dus konden we los rond 19:45 Een heer van Invicta opende de score middels een afstandschot 0-1 Jenko verzilverde in de 5e minuut een strafworp 1-1 Na 10 minuten werd er pas weer gescoord door een dame van Invicta, een doorbraak 1-2 Tjitske had antwoord door van afstand 2-2 te scoren. Wederom een heer van Invicta van afstand 2-3. Jenko scoorde van afstand in de 20e minuut, 3-3 dit was tevens de laatste keer dat we gelijk stonden. Invicta wist steeds het gaatje van 1 of 2 doelpunten voor te blijven en It Fean heeft niet weer langszij kunnen komen. De aanvallen verliepen moeizaam, er werden helaas veel kansen gemist. Ruststand was 6-8.

Na de thee en het doorwisselen van de dames veranderde er weinig aan het spelbeeld. Er werd om en om gescoord en pas in de 20e minuut van de tweede helft wist It Fean door een afstandschot van Jille de stand nog terug te brengen naar 8-9 waardoor de spanning terugkeerde in de wedstrijd. In deze fase wisten we niet door te drukken, Invicta scoorde nog 1x van afstand en bepaalde de eindstand op 8-10

Doelpunten: Jenko 3x (2x), Thom 2x, Jille 2x en Tjitske 1x

Flamingo’s MW1 – It Fean MW1 11 april 2013
De tweede wedstrijd was tegen Flamingo’s, ook geen onbekende tegenstander. Van zelfoverschatting was geen sprake; eerdere duels werden allemaal verloren dus wij waren gewaarschuwd. Onder natte omstandigheden met een redelijke temperatuur trokken we richting Buitenpost. Flamingo;s opende de score direct na het fluitsignaal; 1-0 Thom mikte van afstand de bal door het mandje, 1-1 Jenko zette ons op voorsprong 1-2 middels een afstandschot. Een heer van Flamingo’s scoorde van afstand, 2-2. Gea scoorde van afstand, 2-3. Hierna kwam Flamingo’s weer gelijk op 3-3 middels een afstandschot van een heer. It Fean bleef makkelijk scoren en wist uit te lopen naar een 4-7 voorsprong. Hierna werd het allemaal wat slordiger en door simpel balverlies wist Flamingo’s terug te komen tot 7-7. Door twee doelpunten van Jenko (1x strafworp) was het 7-9 bij rust.

Na de pauze ging het op dezelfde wijze verder. Er werd prettig gespeeld en mooie aanvallen waaruit gescoord werd. Bij een stand van 9-10 werd het wederom even spannend maar gelukkig wist It Fean de voorsprong te behouden. De einduitslag was uiteindelijk 11-15

Doelpunten: Jenko 4x (1x), Thom 4x, Jille 4x (1x), Hein 1x, Gelske 1x, Gea 1x

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer