Afgelopen zaterdag speelde de EXPERT-formatie zijn laatste wedstrijd van de zaalcompetitie thuis tegen DTG. Het was de dag dat het 3e team KAMPIOEN werd, het 2e team zich in de reserve 3e klasse wist te behouden en het 1e team een mooie overwinning wist te behalen.

De allerlaatste wedstrijd in de zaal voor het vlaggenschip van It Fean werd een mooie bekroning voor de zaalcompetitie. Met mooie aanvallen en veel doelpunten lieten de Feansters zien dat ze klaar zijn voor de volgende stap omhoog.

Het begin was echter wel hectisch en was het DTG die als eerste op scorebord kwam door de bal, gesponsord door Freke’s Fysio Surhuisterveen, via een strafworp. Het ging echter om en om en na 10 min stond er 5-5 op het scorebord. Toen stopte het scoren bij DTG, maar It Fean kreeg er geen genoeg van via scores van Margriet, Ron, Jannie, Hiilebrand, Meike en Marc werd de stand al snel 11-6. DTG probeerde nog wel wat terug te doen maar kwam op vele fronten tekort. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd kwam van een geniale op karakter doorzettende actie met 1 hand afrondend onder druk genomen doorloopbal van Marc de Vries.
De ruststand was 14-9

In de rust werd nog even de punten besproken wat nog beter moest gaan de tweede helft. De scherpte werd wel minder de tweede helft en het resulteerde in iets minder doelpunten dan de 1e helft. Maar met mooie doelpunten onder andere Jacob en Hillebrand was er na 15min spelen een stand van 20-11 op het scorebord te zien. Daarna was er een periode van mooie acties, maar geen doelpunten. De laatste paar minuten werd er gelukkig nog wel gescoord en zo werd de eindstand 22-15. Dat is een mooie afsluiting van een goed zaalseizoen voor het eerste team van It Fean.

Leuk detail van de wedstrijd is: Door omstandigheden moest It Fean zelf voor een scheidsrechter zorgen en zo kon het gebeuren dat Peter Berkenbosch de wedstrijd moest leiden. Dat deed hij zeer keurig en zo’n scheids zouden we elke week wel willen hebben.