Zaterdag 9 februari moest de Feanster-formatie van Keurslager Albert en Aukje in actie tegen Harkema. Nadat de derby van vorige week tegen DTS was geëindigd in een gelijkspel, wilden ze nu alles op alles zetten om bij deze derby de punten in Surhuisterveen te houden.

De  eerste helft begon met een voorsprong voor Harkema. Door doelpunten van Remco Zijlstra en Sander wist It Fean de stand weer gelijk te trekken naar 3-3. Vervolgens lukte het It fean om een voorsprong te krijgen. Na doelpunten van Ellen, Johan en Coletha ging It Fean met een 6-3 voorsprong de rust in.

In de tweede helft was het zaak om de voorsprong te behouden en liefst uit te breiden. Joukje en Hilliena wisten nog te scoren waardoor de voorsprong 8-5 werd. Vervolgens pakte Harkema de draad weer op en trokken ze de stand weer gelijk naar 8-8. De voorsprong van It Fean was verdwenen en doordat Harkema nog een afstandschot en een strafworp wist te benutten kwam It Fean zelfs op een achterstand van 8-10. Remco van der Veen maakte vervolgens nog een doorloopbal, maar het mocht niet meer baten. Met een stand van 9-10 maakte de scheidsrechter een eind aan de wedstrijd.