De wedstrijd was eigenlijk te lang voor de spelers van It Fean F2, als we gestopt waren na de eerste helft, hadden ze een prima prestatie geleverd.

De thuiswedstrijd tegen Olympia F1 op 24 november was de eerste wedstrijd voor de F2. We wisten toen gelijk waar we stonden na het verlies van 0-16. De laatste weken is er echt verbetering bij het team te zien.
Afgelopen zaterdag mochten we in alle vroegte om 09:00 uur weer tegen Olympia spelen. De eerste helft ging super goed, met de pauze was het nog maar 1-0 voor Olympia. Het verdedigen ging heel goed, de spelers waren alert. We hadden nadrukkelijk afgesproken dat er sneller gegooid moest worden, ook dat was terug te zien in de wedstrijd.
Na de pauze was te zien dat, zoals een speler uitdrukte ‘de tank leeg was’. De concentratie was weg, geen scherpte meer. Ook niet zo gek natuurlijk, na een week met ijspret. Dit heeft toch wel veel effect op deze jonge spelers. Voor onze wedstrijd was dit jammer, na zo’n goede eerste helft. De doelpunten van vielen snel. Bijna elke kans die Olympia kreeg werd verzilverd. Zelf hadden we toch ook wel weer een aantal mogelijkheden om te scoren, het lukte net niet of het was verdedigd schieten. Uiteindelijk werd de eindstand: 9-0, toch wel weer beter dan de thuiswedstrijd.

Bij de strafworpen ging het echter heel goed, de doelpunten kwamen van Ajran, Elisa en Elina 2x. Helaas viel de laatste net buiten de telling, maar we hebben wel gewonnen met 2-3!

’s Avonds was de F2 samen met de F1 team van de week. Voor de wedstrijd en in de pauze van de wedstrijd van het eerste gingen we doelpunten maken. Voor de wedstrijd mochten de spelers meelopen met de spelers van het eerste bij de presentatie en werd hun naam ook genoemd. Allemaal best spannend. Tijdens de eerste helft hebben we het eerste team enthousiast aangemoedigd en na de pauze was er drinken en patat. Een feestje voor iedereen. En …. mede dankzij ons heeft het eerste met 17-16 gewonnen van Harich.

Volgende week zijn we vrij van spelen, op 9 februari spelen we tegen Boelenslaan F2. Misschien kunnen we dan de eerste wedstrijdpunten pakken.

Klik hier voor de foto's van het team van de week.