Met de eerste overwinning van It Fean en het eerste verlies van Harkema nog in het achterhoofd, begonnen beide teams fanatiek aan de derby. Vanaf de eerste minuut beloofde het een spannende pot te worden.

Door middel van een vrije bal en een afstandschot in de eerste minuten werd het 0-2 voor It Fean. Harkema had daar snel een antwoord op, waardoor de stand weer gelijk werd. De eerste helft ging het gelijk op. Aan beide kanten werd er op hoog tempo gespeeld. Door twee strafworpen in de laatste minuten van de eerste helft ging It Fean met een 8-10 voorsprong de rust in.

De tweede helft was een soortgelijk beeld. Door twee fraaie kansen van Melle Postma werd de stand weer gelijk 11-11. It Fean wist steeds weer op een kleine voorsprong te komen. Ron Berkenbosch en Jacob Bron zetten de stand op 12-14.
Door It Fean werd er fysiek gekorfbald. Harkema probeerde door rustig te spelen de wedstrijd nog naar hun hand te zetten. De thuisploeg kreeg nog kansjes om de stand gelijk te trekken, maar verzilverde deze niet. Waardoor de stand uiteindelijk 14-15 werd in het voordeel van It Fean.

Volgende week speelt Harkema een uitwedstrijd tegen koploper Harich. It Fean speelt om 18:40 uur een thuiswedstrijd tegen Pallas.

Doelpunten Harkema: Janco van der Meulen (2), Willem de Haan (5), Jelko van der Heide (4), Melle Postma (3).
Doelpunten It Fean: Jacob Bron (4), Jannie Postma (2), Anneke Tamsma, Hillebrand Wiersma (3), Marc de Vries (2), Meike Lettinga, Ron Berkenbosch (2).

(Bron: KV Harkema)

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer