Zoals It Fean inmiddels ervaring heeft, wordt er bij de Parabool ’s ochtends vroeg gespeeld. De wedstrijd Parabool 4 – It Fean 3 stond dan ook al om 10:00 uur op het programma. It Fean leek in het begin nog niet goed wakker: binnen 8 minuten stond het 3-0.

Misschien waren de Feanster nog aan het genieten van het nieuwe tenue. Ook senioren 3 speelt vanaf vandaag in het verenigingsshirt en zwarte broek/rok.
Langzaam kwam It Fean langszij. In 4 minuten tijd, lagen er 3 ballen door de mand.
De studenten gingen weer aan de bak: 5-3, maar met 3 doelpunten voor de pauze ging men met een goede stand rusten: 5-6.
Na de rust ging It Fean gestaag door, nog 3 doelpunten op rij en een 5-3 achterstand was omgebogen naar een 5-9 voorsprong, wat een weelde.
Verdedigend had men goede controle over de Groningers, echter aanvallend was het lastiger. Soms werden de verkeerde keuzes gemaakt, wat tot balverlies leidde. Het schot was niet goed genoeg. Dit bood Parabool de gelegenheid om weer langzaam in de wedstrijd te komen. De laatste 10 minuten ging de Parabool nog wisselen. Dit bleek een gouden greep. Dit was het kantelpunt in de wedstrijd. Deze heer scoorde snel 2 doelpunten op rij.
Na de vakwisseling kwam It Fean snel tot scoren, dit leek een belangrijk moment, maar was achteraf slechts een stuiptrekking. Met nog 3 doelpunten van Parabool snoepten ze It Fean toch nog een punt af. Bij It Fean overheerste teleurstelling na de wedstrijd.
Het was over het algemeen niet een slechte wedstrijd, verdedigend was het goed. Aanvallend werden een paar leuke acties gemaakt. Maar in z’n totaliteit was het aanvallend onvoldoende. Daar moet dus meer aan gewerkt worden.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Harich 3 op het programma.

Doelpunten:
Margriet, Petra, Grietje en Peter Steffen allen 2, Peter, Rutmer, Jenco en Herman allen 1

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7
Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E220 apr.18 - 4 (4 - 2)
Harkema D1 - Boelenslaan / It Fean D120 apr.4 - 9
It Fean / Boelenslaan E1 - Wêz Warber en Fluch E220 apr.6 - 4 (1 - 3)
It Fean / Boelenslaan A2 - Drachten/Van der Wiel A320 apr.21 - 12
Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C120 apr.5 - 2
Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A120 apr.11 - 9