Zaterdag 29-09-2012 stond voor It Fean 3 de wedstrijd tegen Noordenveld 4 op het programma.
Door de wisselende uitslagen in de poule was vooraf niet veel te zeggen over deze ploeg.
Wel was duidelijk dat het een lastige wedstrijd zou worden met een zwaar veld en harde wind.

In de aanval begonnen Eelkje, Petra, Jille en Jenko. De verdediging bestond uit Margriet, Grietje, Peter en Rutmer.
Op de bank zaten Peter Steffen, Herman en Jantina.

Jille opende in de 2e minuut door een afstandsschot de score voor It Fean. Echter werd de stand door Noordenveld in de 6e minuut weer gelijk getrokken.
Door slordig uitbrengen van het verdedigingsvak kwam Noordenveld zelfs op voorsprong. Door een afstandsschot kwam er gat van 2 doelpunten.
Er werden bij It Fean veel mooie kansen gemist, waaronder ook een strafworp.
Gelukkig wist It Fean voor de rust toch 3 x de korf van afstand te raken. Ruststand 4-3.

Na rust kwam Peter Steffen in het veld voor Jenko. In de pauze besproken dat in het vak van Margriet veel kansen liggen bij de dames en de heren een meer steunende functie moeten zoeken. Dit advies werd goed ter harte genomen en resulteerde in maar liefst 3 doelpunten van Margriet.
De stand werd uitgebouwd naar 9-4. Door een mooie actie van Eelkje, kreeg Petra een mooi kansje onder de korf 10-4.
Ook Peter Steffen deed nog even van zich spreken door een mooi (plat) afstandsschot 11-5.
Noordenveld wist echter toch nog dichtbij te kruipen, maar niet dicht genoeg.
De eindstand was 11-8.

Doelpunten:
Margriet 4, Jille 3, Peter Steffen 2, Petra 1, Jenko 1

De eerstvolgende wedstrijd voor It Fean 3 is op woensdag 10-10 om 20.00 uur tegen DOW Wez Handich 4 in Eastermar.