Zaterdagmorgen stond de wedstrijd in Drachten op het programma. Coach Margriet en Henk stonden ons op te wachten. Vol goede moed, gemotiveerd, de auto’s vol met onze tassen en spelers op de achterbank waren we op tijd aanwezig op het prachtige accommodatie voorzien met kunstgras. Korfbal lijkt nu wel op zaalkorfbal, het spel gaat sneller, de bal stuitert meer, het verplaatsen van aanval naar verdedigen gaat sneller. Dat bleek ook tijdens onze wedstrijd.

Vanaf de start waren we supergoed bezig. Met aanmoediging van ons trouwe publiek en coaches wist Marije het eerste doelpunt te scoren. Dit gaf zelfvertrouwen, de doelpunten bleven komen en ons spel bleef snel heen en weer gaan. De tegenstander had moeite om uit het verdedigingsvak de bal te spelen. Goed dekken en afschermen en de bal was weer aan It Fean kant voor een volgende doelpunt. Het publiek was al gauw de tel kwijt. Gelukkig werd er op een scorebord de stand bij gehouden, althans dat dachten we. Ook daar was diegene die de score bijhield de kluts kwijt en vergat de scores in het voordeel van ons bij te houden. Gelukkig was er een goed fluitende scheidsrechter die de stand wel bij hield. Het boekje kwam vol streepjes te staan waar hij een heel hekwerk van kon bouwen. De eindstand was dan ook 1- 12 . Een verdiende overwinning. Dat we op de goede weg zijn met ons spel en voor Drachten een goed voorbeeld waren wat korfballen is vertrokken met een goed gevoel naar huis. Op naar de volgende wedstrijd.

Eigenlijk is iedereen bij naam te noemen, we hebben als team gepresteerd. Toch maakte de volgende spelers de doelpunten die de einduitslag bepaalde.

Maaike 1 x gescoord
Roan 1 x gescoord
Else 1 x gescoord
Marije 2 x gescoord