Zaterdag 15 september stond de eerste competitiewedstrijd voor E-3 op de planning. Verzamelen was om 09:00 bij de Surventohal, waarna we gezamenlijk naar Roden togen onder begeleiding van stralend nazomerweer.

Toeval (?) wilde dat de meereizende ouders, eerder ter plekke waren dan de inval chef d’équipe. Desalniettemin stonden de dames: Sannah, Anouk, Thea, Isabel en Mette-Marit in vol ornaat aangetreden voor de start van de wedstrijd om 10:00.

Reeds vroeg in de wedstrijd was duidelijk dat onze pupillen het overwicht hadden – langdurig balbezit en vele scoorkansen. Isabel opende de score en dat herhaalde ze nog eens voor de pauze. Voor de pauze was het tevens Sannah die de bal netjes door de korf haalde. Uiteindelijk was de ruststand 2 – 3.
Na wat ranja werd begonnen aan de tweede helft, die aanvankelijk niet gunstig voor It Fean uitpakte. De score werd gelijk gemaakt 3 – 3. Isabel vond het toen wel welletjes en maakte weer 3 – 4. Sannah herhaalde vlot daarna haar kunstje van voor de pauze, met 3 – 5 en weer een comfortabel verschil in score. Roden pepte zichzelf op en in een verwoede poging, werd er zelfs nog 4 – 5 van gemaakt.
Sannah maakte de tweede ‘hattrick’ af (na die van Isabel) en liet als eindstand 4 – 6 aantekenen. Na het eindsignaal stapten onze pupillen verdiend als winnaar van het veld.

Vooral zo doorgaan dames TOPPIE...