Op het zonovergoten sportpark ’t Ketting stond zaterdag 8 september de ontmoeting tussen It Fean 1 en de Granaet 1 uit Dokkum op het programma. Dit zou door eerdere ontmoetingen in het verleden een spannend duel worden en is door een scherpere ploeg uit Dokkum gewonnen. De thuisploeg was niet in de vorm van vorige week en liet vooral verdedigend steken liggen.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd waren voor de Granaet. De gasten wisten 2 mooie kansen te verzilveren, De EXPERT-formatie kon door 2 doelpunten van Ron Berkenbosch weer op gelijke hoogte komen. De rest van de 1 helft ging gelijk op. De thuisformatie wist zelfs nog op een 6-4 voorsprong te komen, door doelpunten van Jacob Bron en Hillebrand Wiersma, maar de gasten kwamen weer terug en gingen met een 6-7 voorsprong de rust in.

Trainer Henk Berkenbosch pepte de ploeg op om normaal te gaan korfballen. De ploeg moest rustig blijven en het eigen spel oppakken.

De 2e helft kwam de Granaet beter uit de startblokken. Ze wisten een 8-12 voorsprong te forceren. It Fean knokte zich goed terug en had in deze fase van de wedstrijd even de overhand, maar kon net niet langszij komen. De gasten liepen wederom uit tot 4 punten voorsprong door slordigheden in de verdediging van It Fean. Iets wat de ploeg normaal goed onder controle heeft, was deze middag ver te zoeken. De thuisploeg kon nog terug komen tot 15-16 maar was niet in staat in de laatste minuten nog een puntje veilig te stellen.
Volgende week zal It Fean weer voor de 2 punten gaan tegen de Flamingo’s in Buitenpost om 15:30 uur.