Afgelopen woensdag moest It Fean 3 tegen Ritola 2 de wedstrijd van 12 mei inhalen. Destijds te weinig spelers, nu kon er wederom met invallers wel een team op de been worden gebracht.

In de aanval starten Herman, Benjamin, Sanne en Margriet. Ze konden moeilijk tot scoren komen, in het begin wat onzorgvuldig in de plaatsing en timing. Later in de wedstrijd werd het zorgvuldiger en werd met name de afvang beter verzorgd. Doelpunten bleven echter uit.
De eerste verdediging bestond uit Jenco, Thom, Martine en Grietje. Ondanks dat er wel geode druk werd gezet, kon Ritola toch scoren. Ritola speelde gemakkelijk, met een hoger tempo en eenvoudig in balbezit. Ze konden vaker aanleggen voor het schot en hadden een  betere afvang. Dit resulteerde in 10 minuten in een 4-0 achterstand, 15 minuten 7-1 achterstand en met de pauze was het 12-2. Dat kun je wel een gelopen race noemen.
Ondanks de neerdalende regen was er niemand die voorstelde om te stoppen.
Met 2 verse krachten Ellen voor Sanne en Peter voor Thom was er immers nog van alles mogelijk. Er werden af en toe nog goede loop en gooiacties genoteerd, maar de doelpunten vielen vooral aan de zijde van Ritola. It Fean is geen moment in haar goede doen geweest en dus ook niet in de wedstrijd. Voor de statistieken nog de eindstand: 19-3.
Komende zaterdag zal It Fean 3 zich door de laatste wedstrijd slepen. Het einde van het seizoen is in zicht.