Zaterdag 28 april. Bij het openen der luiken was het een en al regen.

Bij sommigen twijfel of er wel gespeeld gaat worden maar de bikkels van F2 hebben al sneeuw en hagel getrotseerd. Regen en wind slaan hen niet uit het veld.

Dat we beter verdienen bleek om 11.00uur. Het stopte met regenen en tijdens de gehele wedstrijd bleef het verder ook droog. Toch had de coach besloten om niet per 10 minuten te wisselen maar de 4-tallen en gehele helft in een keer te laten spelen. Elina was dit keer afwezig en dus moesten we het met z'n 7-en opknappen.

It Fean begon overtuigend. Er werden veel ballen onderschept en kansen gecreerd. Toch wist Dio 2 maal te scoren. Zo'n beetje ook de enige 2 keer dat ze in de eerste 10 minuten bij de korf kwamen. Absoluut onverdiend maar toch. Voor de rust maakte Iris nog de aansluittreffer.

De 2e 10 minuten van de eerste helft deed Dio ook beter mee en zo ontstond er een leuke wedstrijd. Bij rust dus 1-2.

In de rust 3 verse krachten erin. Toch hielp dit eerst niet en werd het 1-3.

Daarna weer meer initiatief door It Fean en veel kansen. Eerst was het Ellen die de 2-3 maakte en daarna de 3-3 door Jorrit. Korte vreugde want Dio scoorde direct de 3-4. Het publiek leefde inmiddels ook goed mee in deze fraaie wedstrijd. De beloning kwam ook jog want Annelien scoorde de 4-4. Daarna was It Fean nog dicht bij de verdiende overwinning maar scheids Evert floot af bij 4-4. Ook bij de strafworpen gelijk; alweer 4-4.

Een doelpuntrijke wedstrijd zeker gezien de omstandigheden. Ga zo door en we gaan de eerste overwining na de zaal nog zeker binnenhalen.