It Fean A1 moest zaterdag 14 april thuis spelen tegen koploper TFS, het verschil was echter klein, er waren even veel punten behaalt. Beide ploegen wisten slechts 7 tegen doelpunten te incasseren alleen TFS wist 2 doelpunten meer te scoren over 2 wedstrijden.

It Fean begon scherp en Sander wist direct 2 maal de korf te raken van afstand, Dankzij een heer van TFS die aan de korf zat ging ook Susanne haar afstandschot er in en ook Peter-Steffen wist een kansje te benutten. 4-0, toen ging ook TFS los, en wist ook 2 maal te scoren. Susanne kreeg een kansje en wist deze er in te gooien. Direct daarna kreeg TFS een strafworp mee en gooide deze er is, 5-3.

Sander wist wederom de korf te raken maar ook een dame van TFS. Na de vakwissel wist ook een heer van TFS de bal in de korf te mikken en het verschil was nog maar 1 punt. Susanne haar dame lette niet op en daardoor kon ze een inloopbal benutten, 7-5. Sander maakt ook een doorloopbal en weet het verschil weer op 3 punten te krijgen. Helaas benut TFS voor de rust nog een klein kansje en maken ze er weer 8-6 van.

Na een goed gesprek in de kleedkamer, gingen we er weer vol goede moed tegen aan. Peter-Steffen weet van afstand direct te scoren en ook Wiep weet een doorloopbal te benutten het verschil in weer 4 punten in ons voordeel. Ook een dame van TFS weet een doorloopbal te benutten maar Gelske laat zien wat ze kan en maakt direct een klein kansje af. TFS laat daarin tegen ook zien dat de kansjes die zij krijgen weten te benutten, en ook wederom krijgen ze een strafworp mee. Het verschil is weer 2 punten. Gelske denkt wat ik zonet deed kan ik nog een keer en start weer van achteruit de korf weg en maakt ook dit mooie kansje af. TFS hun schoten komen ook steeds dichterbij de korf en weet uit eindelijk ook de korf te raken. Ook maken ze direct 2 doorloopballen af de stand is gelijk, 12-12. Dan weet TFS de korf 2 maal van afstand te raken en maken voor het eerst in de wedstrijd een voorsprong, maar wel direct 1 van 2 punten. Dit houden ze vast en maken er 3 punten verschil van. Maar It Fean geeft niet en komt terug met een afstandschot van Peter-Steffen, en ook Sander gooit er nog een doorloopbal in het verschil is nog 1 punt achter en er word alles op alles gezet om de stand weer gelijk te krijgen. Alleen weet TFS de korf weer te raken en maakt er een einduitslag van 14-16 van.