De eerste veldwedstrijd van It Fean 3 was tegen Parabool 3, toevallig was ook de laatste wedstrijd in de zaal tegen de Parabool (toen het 4e team).
Door bezettingsproblemen bij diverse teams zullen we ook dit seizoen weer vaak een gemixte samenstelling hebben.
Bij voorbaat alvast bedankt voor iedereen die met ons mee gaat doen!

De wedstrijd kwam maar moeilijk op gang. Even weer op elkaar inspelen en wennen aan de weersomstandigheden, lees kou en veel wind.
Na 5 minuten scoorde Evert de 1e treffer door een strafworp. Kort daarna gevolgd door een afstandschot van Martine.
Verdedigend werd er weinig weggegeven, wat resulteerde in een ruststand van 2-0.

Na een lekker bakje thee in de kantine, gingen we de 2e helft vol goede moed van start. Met als doel om snel de pupillenstand van het scorebord te krijgen.
Door een blessure kwam Ellen er in voor Grietje. De Parabool kwam terug tot 3-3.
En liep zelfs uit tot 3-5. Peter kwam in het veld voor Benjamin.
Met een afstandsschot en een kansje trok Jenko de stand weer gelijk -> 5-5
De Parabool raakte steeds meer op schot en wist uit te lopen tot 6-8 en heeft deze 2 punten verschil tot het einde van de wedstrijd weten vast te houden. De eindstand was uiteindelijk 7-9.

Hopen op iets minder wind en iets hogere temperaturen de volgende wedstrijden!

Doelpunten: Jenko 2, Evert, Peter, Benjamin, Martine en Herman allen 1