It Fean 2 moest de 2helft van de veldcompetitie beginnen tegen WWC 2. De 1keer werd er nog verloren van deze geroutineerde  tegenstander.

It Fean begon in een nieuwe opstelling, waarbij er een goede mix was van ervaring en jong enthousiasme. In beide vakken.

In de 1helft speelde It Fean 2 een degelijke wedstrijd. Verdedigend werd er weinig weggegeven. Aanvallend werden er goede kansen gecreëerd. Toch duurde het nog even voordat de kansen werden omgezet in doelpunten.  Mede door de straffe wind was met name het schot minder zuiver.

Toch wist It Fean een 2-0 voorsprong te nemen.

Hierna speelde It Fean 2 nog een tempo hoger en werd WWC 2 zwaar onder druk gezet. Dit resulteerde in prima kansen en mooie doelpunten.  It Fean 2 ging de rust dan ook in met een verdiende 7-0 voorsprong.

De 2helft startte iets moeizamer. De aanval moest nu tegen de wind in spelen en had hier in het begin wat moeite mee.  WWC 2 wist in deze fase van de wedstrijd ook hun eerste doelpunten te maken en kwam terug tot 7-3. Hierna nam It Fean 2 het heft weer in handen. Verdedigend werd er weer geconcentreerd gespeeld en aanvallend kreeg It Fean 2 weer mooie kansen.  Hierdoor wist It Fean 2 het gat weer groter te maken en werd er verdiend met 11-6 gewonnen.