Zaterdag 31 maart stond de eerste veldwedstrijd weer op het programma. Na een goed zaal seizoen, moet It Fean in de veldcompetitie waarin het op de voorlaatste plaats staat nog enkele punten behalen. Deze zaterdag kwam de nummer laatst Lintjo uit Oldeberkoop op bezoek op sportpark It Ketting. Een belangrijke wedstrijd voor It Fean om direct 2 punten te behalen.

De EXPERT-formatie begon goed aan de wedstrijd er werden veel kansen gecreëerd alleen was de afronding nog niet goed. Of dit ook te maken had met de harde wind die over het sportpark waaide. Toch was het Lintjo die de 0-1 maakte. Hierop maakte  Hillebrand Wiersma de 1-1 en stonden beide ploegen weer op gelijke hoogte. Hierna was het Remco vd Veen die met twee afstand treffers It Fean weer op voorsprong zette 3-1.  Deze stand stond lang op het scorebord   aangezien beide ploegen niet tot scoren kwamen It Fean wat veel kansen kregen alleen niet afrondde, en Lintjo aanvallend niet veel kon laten zien aangezien de verdediging van It Fean goed stond. Het was Anneke die van afstand de 4-1 er in gooide waarin Margriet direct erna de 5-1  benutte door een doorloopbal. Hierna kreeg It Fean een strafworp deze werd benut en zo werd het 6-1. Nog net voor rust was het Ron die op sneldheid zijn heer passeerde en deze hem nog dacht in te halen maar dit ging ten koste van een strafworp. Deze werd wederom benut en zo werd het 7-1. Met nog een minuut te spelen scoorden beide ploegen nog 1 keer en zo werd de ruststand bepaald op 8-2.

In de rust werden er nog enkele aandachtspunten besproken. En vooral om niet mee te  gaan met het trage spel van Lintjo. En ook nu tegen de wind in de aanvallen goed te blijven op zetten.

In de tweede helft duurde het weer lang voordat de eerste goal viel door dat Lintjo achter ging verdedigen.  Dat dit niet veel effect had was snel duidelijk het waren Remco vd Veen en Meike die met een afstander en een zeer fraaie doorloop bal de stand op 10-2 zetten.  Het andere aanvals vak had maar 2 minuten nodig om de stand verder op te schroeven en scoorde via 2 afstanders op 12-2. Het was wederom Remco vd Veen die een klein kansje benutte door onoplettendheid in de verdediging van Lintjo. 13-2. In de laatste minuten was het toch Lintjo die nog een strafworp wist te benutten en zo de eindstand bepaalde op 13-3. Voor It Fean goede punten om zo het gat met de nummer laatst te vergroten.

Volgende week neemt It Fean het op in de derby tegen DTS uit Surhuizum de wedstrijd begint om 15.30 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer