Na een goedlopend zaalseizoen voor het tweede team van It Fean, mocht de laatste wedstrijd geen mooie aansluiting zijn op de rest van het seizoen.

Er werd voor de laatste wedstrijd van dit seizoen afgereisd naar Zuidlaren, waar aangetreden moest worden tegen het derde team van Ritola.

De vorige keer dat deze teams elkaar troffen werd er een spannende wedstrijd gespeeld die in het voordeel van It Fean eindigde. Helaas mocht dat deze keer niet zo zijn, wat ook direct inhield dat It Fean 2 de mooie 3e plek in moest ruilen voor een trieste 5e plek.

Het tweede team startte deze wedstrijd niet met de vaste basis waarmee in het zaalseizoen gespeeld werd. De basis van deze wedstrijd werd ingevuld door de volgende heren: Sjoerd, Jille, Remco en Niels. De dames die deze wedstrijd van start gingen waren Joukje, Petra, Hilliena en Grietje.

Nadat de scheidsrechter het startsein had gegeven startte Ritola met de aanval. Dit mondde direct uit tot een 1-0 voorsprong. Gelukkig wist It Fean ook direct te scoren en hield hierdoor aansluiting bij de thuisploeg. Tot de 2-2 was het voor It Fean goed bij te houden, maar hierna ging de thuisploeg hun scorend vermogen goed toepassen en wisten ze hun aanvallen goed af te ronden met veel doelpunten. Uiteindelijk keek het tweede team van It Fean tegen een achterstand van 4 doelpunten aan. Gelukkig kon het team zich herpakken en wist wederom aan te sluiten bij Ritola. Het was dan ook It Fean dat voor de pauze nog een aantal keer scoorde en de ruststand wist te beperken tot 1 punt verschil in het nadeel van It Fean (8-7).

Na de pauze wilde It Fean op deze manier door gaan, maar dit was echter niet te realiseren. Het was wederom Ritola die de korf regelmatig wist te vinden. It Fean heeft Ritola bij weten te houden tot de 10-10. Hierna was het helaas Ritola die de korf nog 7 keer wist te raken. It Fean wist echter nog maar 1 doelpunt te maken. Dit resulteerde in een eindstand van 17-11.

Een moeizame wedstrijd voor de nieuwe basis van het tweede team. Een wedstrijd waarin de aanvallen niet altijd even gesmeerd liepen, kansen niet goed af werden gemaakt en een tegenstander die dit alles net een beetje beter deed.

Het tweede team van It Fean kan terug kijken op een goed zaalseizoen waarin het team een mooie ontwikkeling heeft doorgemaakt. Het team gaat deze ontwikkeling op het veld zeker doorzetten en zal er zo voor zorgen dat er punten gepakt worden. Deze kan het 2e namelijk goed gebruiken!
Het team heeft zin in het veldseizoen en zal dan ook met een positieve instelling en vol energie de eer gaan verdedigen in het tweede gedeelte van het veldseizoen.

Via deze weg wil het team ook Sjoerd, Jille, Marrit en Sjoukje bedanken voor hun grote inzet tijdens het zaalseizoen. We zullen deze vaste waarden op het veld zeker gaan missen!

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW117 apr.4 - 8
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)