It Fean moest voor de laatste zaalwedstrijd naar Wierden voor de uitwedstrijd tegen Blauw Zwart. Uit de spelersgroep ontstond het idee om met taxibusjes de feestrit heen en terug naar Wierden te voldoen. Het bestuur was zo schappelijk om hieraan een gulle bijdrage te verlenen.

Het begin van de wedstrijd leek het alsof de EXPERT-formatie niet scherp begon, maar binnen 13 minuten stond het wel met 2-5 voor, na een vlugge 2-0 achterstand. Daarna werd er slordig met goed korfbalspel afgewisseld door beide ploegen, wat resulteerde in een 6-10 voorsprong van de met plezier spelende gasten.

In de rust had coach Henk Berkenbosch desondanks nog kritiek op het reeds vertoonde spel. Ook al werd er het merendeel van de tijd goed en doordacht gespeeld, er werden toch teveel persoonlijke fouten gemaakt in verdedigend en ook aanvallend opzicht. Door in de rust duidelijke afspraken gemaakt te hebben zorgde coach Berkenbosch voor het nodige vertrouwen richting de spelersgroep.

Dit resulteerde in vier minuten tijd in een 7-12 voorsprong door een ingezette doorloopbal die eindigde in een wegspringbal. Na weer twee goals van de zeer goed spelende dame van Blauw Zwart pakte de selectie het goed op en kwam op een 9-16 voorsprong door onder andere twee afstandsschoten van Jeroen Dijkstra.
De moegestreden gasten was de laatste minuten niet meer bij krachten om succesvolle aanvallen op te zetten. Er werden lange aanvallen opgezet, wat niet resulteerde in doelpunten. Hierdoor wist de thuisploeg terug te komen tot 13-16, wat tevens de einduitslag was.

It Fean kan terugkijken op een zaalseizoen met wisselend spel, maar toch met zeer merkbare groei en gaat gretig aan de tweede helft van het veldseizoen beginnen.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7