Agelopen zaterdag ontving de EXPERT-formatie de koploper Oranje Zwart uit Zwolle. De vorige ontmoeting werd net verloren met 16-15. Hierdoor begon It Fean ook met een goed gevoel aan de wedstrijd om zo de punten in Surhuisterveen te houden.

Na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter was het direct It Fean wat scoorde door de bal aangeboden door Boonstra Auto’s door de korf te gooien. Oranje Zwart was zoekende in hun aanvallen en konden er nog 1-1 van maken alleen hierna was het It Fean wat er nog een schepje boven op deed en zo uitliep naar een 4-2 voorsprong. De aanvallen werden goed opgezet en kansen afgerond zo liep It Fean verder uit naar een 7-3 voorsprong. Oranje Zwart raakte niet in paniek en speelde kwam terug tot 8-5. En leek zo weerwat terug te kamen alleen It Fean scoorde nog tweemaal van afstand en bracht zo de stand op 10-5.

In de tweede helft was het Oranje Zwart wat sterk uit de kleedkamer kwam en zo de stand terug te brengen naar 10-7. Hierna kon It Fean weer redelijk veel druk leggen op de aanvallen van  Oranje Zwart en zo brak er een periode aan van 15 minuten waarin geen doelpunt viel voor beide ploegen. Na deze periode was het toch weer Oranje Zwart die scoorde en zo terug kwam naar een 10-9. Bij It Fean liepen de aanvallen niet meer en zo moest er  hard gewerkt worden voor de doelpunten. Dit lukte en zo werd het 11-9. Oranje zwart had hier direct weer een antwoord op om van afstand de 11-10 er in te gooien.  En nam zo ook voor het eerst de leiding in de wedstrijd over en zo stond It Fean met nog 4 minuten te spelen achter met 11-12. Toch kon het terug komen tot 12-12 en zo leek de wedstrijd uit te lopen op een punten deling aangezien beide ploegen nog een keer scoorden en het zo 13-13 werd. Alleen Oranje Zwart scoorde nog in de laatste minuut de 13-14. It Fean stond hiermee met lege handen, maar kan terug zien op een goede wedstrijd met veel strijd en inzet.

Volgende week neemt It Fean het op in de uitwedstrijd tegen EKC uit Emmen.

20 apr.17:00Hoogkerk/Schelwald Optiek 1 - It Fean / Boelenslaan 1Meer
22 apr.18:15TFS D1 - Boelenslaan / It Fean D1Meer
25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12