De thuiswedstrijd was een makkie, een mooie ruime overwinning van 27-6. Dus dat was een goed uitgangspunt om de wedstrijd te beginnen. Maar hoe anders kon het lopen….
Was het onderschatting, was het weer wennen aan (weer) een nieuwe opstelling, was het ontbreken van scherpte…Wie het weet mag het zeggen, maar It Fean kwam maar moeilijk op gang.

Niet altijd de juiste posities gevonden, gemakkelijk balverlies en niet altijd scherp. Het aanvalsspel was onrustig, goede kansen werden gemist. De tegenstander was niet beter, maar kwam wel verrassend op voorsprong. It Fean scoorde wel mee, kwam gelijk op 1-1 en 2-2 en ging met 3-4 de pauze in. Dit was natuurlijk bijna een blammage als dit met de thuiswedstrijd werd vergeleken.
Het was duidelijk dat de 2e helft anders gespeeld moest worden.  In de 2e helft ging het vaker goed. Door het stugge verdedigen kwam Niek er nauwelijks aan te pas, bij It Fean kwam er meer lijn in de aanvallen. Peter Steffen, de tweede helft in de ploeg gekomen voor Benjamin, liet zien over een goede rebound en goed schot te beschikken. In het laatste kwartier liep It Fean goed uit, van een 4-6 stand naar een duidelijk verschil: 4-11. Daarna was de wedstrijd duidelijk gespeeld en had It Fean eindelijk controle. Susanne maakt haar aanwezig ook meer dan waar en in de slotfase werden ook Grietje (dV) en Eelkje nog ingebracht.
Uiteindelijk stond de eindstand van 5-13 op het bord, een duidelijk verschil. Maar het moest van ver komen.
Volgende week staan om 15.20 uur de wedstrijd tegen koploper DTS 3 (zonder puntverlies) op het programma. De ‘uit’-wedstrijd werd met 17 – 12 door DTS gewonnen.

Doelpunten It Fean:
Susanne en Herman 3, Henk en Peter Steffen 2, Petra, Peter, Martine allen 1