Zaterdag 17 december stond al weer de laatste competititiewedstrijd van de Oostra formatie voor het jaar 2011 op het programma.

It Fean 2 had tot nu toe 2 wedstrijden nipt met 1 puntje verloren en de rest gewonnen. Elko had slechts 1 wedstrijd gelijk gespeeld en de rest gewonnen. We zouden dus aan elkaar gewaagd zijn en vol goede moed reisden we af naar Elim.

Helaas kwam It Fean in het begin al vrij snel op achterstand. Door een afstandschot van Hilliena konden we de achterstand beperken tot 5-1. Daarna konden we redelijk bijblijven. Toch moest er nog flink wat gebeuren om de achterstand om te buigen tot een voorsprong. Elko was zuiver in het afstandschot en de dames van It Fean werden regelmatig bij een blok op geduwd waardoor Elko wist te scoren.

Zo bleven we steeds op ongeveer 5 doelpunten achterstand. Vanaf de 13-7 maakten we een eindspurt. Door 4 doelpunten op rij werd de achterstand verkleind tot 13-11. Er was dus nog wel degelijk kans om de punten mee naar huis te nemen. Maar Elko liet zich niet gek maken, speelde de laatste minuten rustig uit, waardoor de eindstand 15-12 werd en It Fean helaas zonder punten weer terug naar huis kon.