Afgelopen zaterdag moest de EXPERT-formatie het opnemen tegen Sparta uit Zevenhuizen. Voor It Fean geen onbekende ploeg aangezien er in de veldcompetitie ook al tegen gespeeld werd.

It Fean begon niet scherp aan de wedstrijd en kwam ook direct op achterstand. It Fean wat nog wel de bal aangeboden door de bouwmarkt KARWEI door de mand gooide 1-1. Maar hier nam de druk van Sparta toe en werd er in een lange periode niet gescoord door beide ploegen. Hierna vond Sparta als eerst weer de korf en liep zo uit naar een 1-4 voorsprong. It Fean wat intussen beter in het spel was gekomen scoorde de 2-4 en en 3-4 en liet Sparta hierdoor niet uitlopen. En zo bleef het een spannende wedstrijd en dit resulteerde een een wedstrijd vol strijd van beide ploegen. Duels die tot op het randje werden uitgevochten. Toch was het Sparta wat met een 5-6 voorsprong de rust in ging.
De tweede helft werd sterk gestart en de eerste aanval van Sparta was direct raak. En werd de stand 5-7. Toch scoorde It Fean direct hierna weer 6-7 maar toch kon het de gelijkmaker niet maken. Het was Sparta die direct weer scoorde en zo uit liep naar een 6-10 voorsprong.  It Fean had het in deze fase even moeilijk de doelpunten wouden op dit moment maar niet vallen. Maar ook Sparta kon niet de druk op de aanvallen van It Fean volhouden en liet af en toe wat steekjes vallen It Fean Profiteerde hier goed van en kwam zo weer terug in de wedstrijd en met nog 10 minuten te spelen was de stand 11-12 en de wedstrijd lag weer open. De harde duels werden dan ook niet geschuwd de doelpunten vielen om en om en zo bleef Sparta een doelpunt voor sprong houden en kon It Fean niet de gelijkmaker maken.  En zo kwam de eindstand op 15-16 de eerste verlies punten voor It Fean in de zaal. Volgende week zal It Fean afreizen naar Zwolle om het op te nemen tegen Oranje Zwart.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer