Zaterdag 19 november moest het tweede team van It Fean aantreden in Hoogkerk. De competitie was goed begonnen, na de overwinning op Altijd Kwiek wilden we deze lijn graag voortzetten.

Ondanks dat It Fean geteisterd wordt door blessures, kon Sytse weer een sterk team opstellen als Auto Oostra formatie. In de aanval begonnen Marc, Henk Kempenaar, Petra en Joukje en in de verdediging begonnen Niels, Remco Z, Marrit en Hilliena. Verder werd het team versterkt door Sander en Gelske.

In het begin van de wedstrijd kwam It Fean direct op voorsprong. Het werd echter vrij snel weer gelijk gemaakt. Zo ging het een tijdje door en vanaf de 4-5 voorsprong voor It Fean kon er echt een gat geslagen worden. De voorsprong liep uit tot 4-8 om tot uiteindelijk met een 6-12 voorsprong voor It fean de pauze in te gaan.

Na de pauze moesten It Fean alert blijven. Vooral blijven scoren en niet laten afleiden door soms dubieuze beslissingen van de scheidsrechter. Eigenlijk restte er niets anders dan gewoon rustig de partij uit te spelen en te winnen.

Toch rook Hoogkerk in de tweede helft hun kansen. Ze kwamen terug in de wedstrijd en verkleinden hun achterstand. Ze kwamen terug tot een achterstand van 10-14, waardoor het toch nog erg spannend werd. It Fean bleef geconcentreerd spelen met een aantal fraaie doelpunten. Steeds kwam Hoogkerk terug tot een achterstand van 2 punten, maar na de tussenstand van 16-18 kon It fean de voorsprong weer verder uitbouwen om uiteindelijk tevreden met een 17-22 eindstand en twee punten in de zak naar huis te mogen gaan.

De 22 doelpunten werden gemaakt door: Marc (3), Henk (3, waarvan 1 strafworp), Petra (2), Joukje (3), Niels (1), Remco (5, waarvan 2 strafworpen), Marrit (3) en Hilliena (2).

Zaterdag 26 november speelt Fean fean 2, de volgende wedstrijd tegen Sparta 2. De wedstrijd is thuis en begint om 17.40